Saturday, December 6, 2008

Diari hari2 cuti ku - Hari ke-9 hingga ke-12

Sebenarnya aku takde buat apa sangat pown sepanjang hari2 cuti ku ke -9 hingga ke-11, cuma aku lebih banyak meluangkan masa untuk study kat rumah...hahaha..poyo jer bunyik nyer...

Hari ke-12 - 6 Disember 2008

Pagi2 lagi aku sekeluarga dah keluar dari rumah dan menuju ke PC Fair yang diadakan di PISA. Ekceli pagi pown tak la pagi sangat...haha..sebab PC Fair pown bukak kul 11pg. Kami keluar dari rumah dalam jam 11 lebey, dan smpai kat sana dalam kul 12 lebey gak ar...sebab yang biasa la...jem kat jambatan...ramai gak org menuju ke Penang hari ni...tapi itu adalah perkara biasa, time cuti skulah, public holiday, mesti ramai org akan berpusu2 ke Penang...apa yg best sangat pown...kurang pasti...hehehehe....

Sampai kat PC Fair, kami pun berlegar2 la. Aku ada satu benda ja nak beli, external hard disk. Tapi adik ngan abah aku..biasa la..banyak benda dalam list depa yg depa nak beli...tapi list2 tu dalam kepala depa ja la....

Pusing punya pusing...aku pun berjaya mendapatkan External Hard Disk - Tiny Tech, 250gb dengan exclusive casing dan juga pocket untuk RM215. Selain tu juga dia ada bagi beg comey kaler oren dan juga Optical 3D Mouse kaler oren jugak...bagus gak dia bagi mouse neh kat haku, sebab mouse aku yg satu lagik yg kat ofis tu...dia punya roller dah bengong...scroll jerk...pegi merata2...hampeh tol..hahaha....

Punya la lama kami kat sana...sampai kul 4ptg. Adik aku dengan bajet RM250 yang mak aku bagi kat dia...berjaya menghabiskan sebanyak RM225 (ada balance RM25, tak bagi balik lak tu...hahaha), dia beli internal hard disk, wayar cable aper ntah ngan headset. Tapi selaen dari bajet dia tu, dia ada dapat pen drive 4gb - RM26 yg abah aku belikan untuk dia sebab abah aku nak pen dirve dia yg 2gb tu...hahaha...Abah lak ada beli headset bluetooth baru ngan 'toy' baru abah aku...iaitu HTC Touch Pro...hahaha...kedai tu bg offer RM2980 untuk phone tu, 8gb memory dan jugak screen protector. Dia pun terima trade in henset abah aku, untuk RM100. Hahaha...kami terkagum sebab kedai tu nak terima henset abah aku...sebab ada kedai sebelum tu...dia kata...henset neh dah takdak value la encik...hahaha...henset abah aku henset Nokia 6260. hehehhe...henset flip yang besau gabak tu...hahaha...aku pown bajet takde value dah..hahaha...



Suasana di PC Fair

Lepas habes beli2 neh, kami pun pegi Masjid Bayan Baru, pegi semayang Zuhur..ulang skalik lagik...Zuhur..hahaha...lepas tu...gi makan kat Pelita Bayan Baru, kul 5ptg, pegi lunch...hahahaha...

Lepas makan..balik umah...aku ngan Yayah dah janji ngan Alisya untuk pergi tindik telinga lak. So, dalam kul 6.15ptg aku ngan Yayah pegi amek Kak Ija, Cik Rahmah ngan Alisya pegi tindik telinga kat Poh Kong, Tesco. Lepas tindik, gi beli2 barang sket, beli waffle, balik...duk umah...perghh...



Yayah ngan Alisya lepas bertindik...hahaha..

Sebenarnya aku tanak post lagik citer neh ari neh...tapi tadi...konon nak study, last2 aku terlena...so aku bangun, makan2 jap, minum sket then tulis post neh...lepas neh nak sambung study lik...ahaks!

1 komen:

Anonymous said...

comeinye alisha tu...sep baik la kamu study jugak..gambate...saye dah lame slalu bukak web ni..nampak la...ada kesan2 visual iaitu ibrat page ni bergerak bila ke next page...perkembngan...makin berkembang kamu ni...hehe...pujian...wpun lam time study week...hehe